In verschillende trainingen ben ik inzetbaar in een rollenspel. Deelnemers kunnen zo situaties oefenen en uitproberen. Hieronder een aantal trainingen waarin in participeer.
Heb jij als trainer of trainingsbureau een andere training voor ogen? Laat het me weten; door mijn jarenlange ervaring kan ik ook in jouw training een meerwaarde zijn!
Ben je zelf geen trainer en op zoek naar een training met acteur? Ik koppel je graag aan een trainer met wie ik graag werk.
Zorg en Welzijn
Motiverende Gespreksvoering
Hoe help je iemand (bijvoorbeeld een cliënt of patiënt) zijn of haar gedrag te veranderen? Verminder weerstand en vergroot de motivatie met deze doelgerichte communicatiestijl. Lees mijn blog voor meer info over MGV; het is één van mijn favoriete gespreksstijlen.
Crisisinterventie
Hoe krijg je adequate informatie waarmee je aan de slag kunt in een crisissituatie?
Leer de juiste vragen te stellen en maak pas daarna een keuze. Zo is er een veilige interventie en de-escalatie.
Samen beslissen
Veel zorgverleners proberen hun patiënten of cliënten zo veel mogelijk bij een beslissing te betrekken. Toch blijkt uit onderzoeken dat dit nog niet altijd lukt. Samen beslissen kan het verschil maken tussen goede, passende zorg, en zorg waar mensen niet bewust voor gekozen hebben.
Existentiële vragen en seksualiteit
Het leren voeren van een gesprek waarbij het herkennen van en inspelen op zingevingsvragen bij cliënten of patiënten centraal staat.
Onderwijs wetenschappelijk, hbo en mbo
Communicatie
Wil je je studenten laten oefenen met het voeren van (lastige) gesprekken?
Met toekomstige managers, artsen of medewerkers niet alleen leren van theorie, maar ook situaties nabootsen en zo ervaring opdoen voor de het echte werk.
Simulatiepatiënt
In de rol van patiënt kunnen jouw studenten met mij oefenen in het voeren van een gesprek en het doen van een onderzoek. Soms lopen de emoties hoog op.
Als trainingsacteur kan ik worden ingezet bij het onderwijs en de examens van studenten.
Bedrijf en consument
Assessments
Als trainingsacteur ben ik inzetbaar bij ontwikkelassessments en selectieassessments. Een psycholoog is bij het rollenspel aanwezig, observeert en koppelt terug naar de deelnemer en opdrachtgever.
Gast- en klantgerichte communicatie
Medewerkers leren echt te luisteren en contact te maken met de gast of klant. Communiceren met compassie. Leren omgaan met mensen die veeleisend zijn of ontoelaatbaar gedrag vertonen. Aan de telefoon of face-to-face.
Lastige gesprekken
Iedereen heeft er wel eens mee te maken: een moeilijk gesprek…
Ik wil graag met je oefenen, terwijl de trainer je gesprekstechnieken aanleert en handvatten geeft. Je kunt denken aan een slechtnieuwsgesprek, functioneringsgesprek, een lastig gesprek met een collega of je leidinggevende.
Wil je een andere invulling? Laat het me weten!